Monday, March 15, 2010

Jalan2 ke Kota kinabalu..

1
Assalammualaikum..
hai.. sungguh lama aku tak updet blog aku nie.. nk buat camner nk bukak lappy pun takde masa.. jenguk2 facebook pun kat handphone jer.. sungguh bz.. actually gie KK ni 2 minggu lepas.. dah basi pun entry aku nie..
oklah start citer... kitaorg pegi masa cuti Maulidur rasul yg lps.. amik tiket feri kul 7.30 dari labuan ke menumbuk n balik tiket Ahad kul 10.30 pg. Nasib baik amik tiket pagi sbb taklah panas masa nk tgu loading ke dalam feri.
Kul 6.20 dah kuar umah.. so xcited korang bayanglah dah nk 3 bulan aku tak kuar2 dari pulau nie.. sekali dapat kuar adoiiii takleh kubayangkan feel aku nie.. lg2 first time naik feri.. aku lak yg over xcited dari anak2 aku..
oklah korang layan gambar2 aku nie..



Pasar Phlipine




ha.. ni part one
perjalanan kitaorg... sampai KK dalam kul 1 lebih tu dah siap berenti makan kat Burger King putatan.. check in Hotel.. siap2 solat.. terus ker... CENTER POINT.. ha..ha.. bestnyer dapat masuk shoping kompleks... nampak sign board FOS.. wa.. best dapatlah shoping baju rifqie.. pastu g carik CD barbie amni.. mmg murah DVD 3 keping RM 10.. berbaloi..
Anak2 aku bagi kerjasama yg amat baik.. rifqie siap tido dalam buggy dia.. he..he.. dari C.Point terus jalan kaki ke Pasar Philipine.. ha... yg korang nampak gambar ikan n udang besar2 tu.. makan kenyang2 best tul.. kat sini sempatlah shoping ikan2 kering n kuih cincin tuk pos kat kg.. anak2 aku nk aper.... gendang.. amiklah korang sorang satu... dah kul 7 lebih.. balik hotel.. rehat kejap2 jamak siap2 turun plak ke pasar malam kampung air depan jer ngan hotel kitaorg.. adoii mmg tak ingat2 kitaorg jalan.. kul 11 semua dah penat.. balik tido.. esok sambung lg ke kundasang.....
Esoknyer pagi2 dah bangun.. kejutkan budak2 mandi.. kul 6.30 dah turun minum.. nasib baik hotel nie dekat nga kedai makan melyu.. on da way nk gi kedai ader plak burung merpati lepak2 kat bawah hotel, anak2 aku aper lg.. masing tak penah tgk burung banyak.. my hero rifqie gaya macam bagus gi dekatkan sekali burung tu terbang terus melalak....


ni gaya2 dua beradik dah dah xcited nk gi kundasang.. dah bagi tau amni tempat tu sejuk.. tu yg ready pakai glove..
ni gambar aku amik masa dalam keta.. on da way nk gi kundasang.. mmg jelas nampak puncak dia.. tinggi tull kitaorg ingat masa balik gi kinabalu park nk amik gambar latar belakang gunung tp masa balik dah tak nampak sbb dah tutup ngan kabus... tp serius mmg cantik.. patutlah ramai org datang sini...

ha.. ni dah sampai kundasang.. kundasang ni lebih kurang macam cameron gak.. cumer masa kita org sampai taklah sejuk sangat.. mmg banyak jual sayur tapi aku x beli pun.. just belikan amni bunga ros.. n rifqie strawbery.. suka plak rifqie makan strawbery.. nnt aku sambung jap lg nk balik umah jap...

















1 Response to Jalan2 ke Kota kinabalu..

Wednesday, 17 March, 2010

salam yanti..kak dayah ni..wah..best nye dpt jenjln kt kk..teringin gak nk gi sane..terliur tgk udang besar tuh..lobster ke tuh?yg sootong tuh besar sgt..cm takut je nk mkn ..hehehe...eh..cm bangge lak tgk tudung jualan akk yanti pakai..hehhe...

Post a Comment