Saturday, February 20, 2010

cuti raya cina part 2

0
hai.. sambung balik n3 tadi... balik dr picnic semua dah penat.. so zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
petang2 aku pk2 nk buat aper??? so carik resepi tgk bahan2 terus layan buat cupcake.. kebetulan butter cream ader lg dalam peti ais so terus jalankan xtvt deco..deco..deco.... ngan.... saper lagi..my hubby... so layankan gambar2 yer..




kek aku masih dalam oven



tgklah my hubby gigih men deco...



yang ni aku buat.. tak tau nk cakap bunga aper???



yg tulis.. my hubbylah.. sebenarnyer hubby aku dia mmg suka kejer2 macam ni. seni lah.. aku ni mmg tak berseni.. tu sbb aku suka buat kek dari buat biskut.. kek senang curah jer dalam bekas masuk oven masak.. biskut adoiii jenuh nk tgu habis.. cupcake ni pun ikutkan aku maleh gak.. tp selalu yg masuk acuan mmg hubby aku.. aku bancuh jer... he..he.. ok habis citer cake.. sambung citer esok nyer plak..

Ahad..

pagi kul 9.30 ader tarian singa kat kedai dekat ngan umah aku.. aku ni punyer xcited datang kul 9.30.. tp tgk lengang... so aku gi beli sayur dulu.. balik beli sayur tgk org dah ramai..so aku pun anak beranak joins, yerlah klu kat semenanjung jarang dapat tengok. kat sini live... kul 10 start singa tu menari anak aku amni dah melalak adoii kakak ni.. suh dia duk dalam keta kitaorg pg tgk. syok gak tgk tarian singa ni.. gerun lak aku tgk dia melompat...so jum kita tgk singa putih nie...



tgklah kedai ni hari raya.. dia selumber jer bukak.. yg sebelah hubby aku tu owner dia.. mmg tiap2 tahun dia panggil singa ni dtg



masa ni baru nk start lompat.. takleh aku bayang sakit tul pinggang org duk belakang tu..
tp nk citer kat labuan.. sampai seminggu ader lg tarian cina nie.. kire meriahlahh tp jenuhlah macam td aku gi beli brg kat pasar.. tetiba plak ader tarian singa kat kedai2 tu adoiii x pasal melalak anak aku... ok habis citer tarian singa..

malam ahad tu plak kak ana memba opis aku ajak BBQ kat umah abg dia, mmg syok.. tepi muara umah dia.. tp sbb malam aku x nampak sgtlah sungai dia.. tp sayang gambar takde sbb aku makan sambil kejar rifqie berlari.. korang imagine lah sendiri yer.. maleh aku nk kenangkan...

Isnin..

isnin amni dah sibuk ajak gi UJANA.. beli buku.. ala aku tau alasan dia jer tu.. dia tu mmg pantang duk umah... he..he.. perangai sape lak yg dia ikut???? balik dari ujana singgah kat tepi laut nie.. kat sini mmg tempat org mandi n tgk kapal. anak2 aku pun mmg suka gi sini tgk kapal, tp yg aku tak tahan ialah.. PASIR.. adoii pasir dia halus tul.. rifqie siap mandi pasir.. jenuh nk buang pasir sebelum masuk keta..




tgklah gaya aku mengejar rifqie yg sibuk berlari ke laut..




antara kapal2 yg parking...



anak beranak ralit kire kapal..




budak2 ni biasalah pantang... ni lps ni jenuhlahhh nk bersihkan pasir..

oklah nanti aklu sambung n3 lain tuk xtvt esoknyer plak..... aku dah ngantuk nie...

No Response to "cuti raya cina part 2"

Post a Comment