Saturday, February 6, 2010

jum beli lauk...

2
Maaplah kawan2 semua tajuk entry aku ni bukanlah nk menunjuk yg aku ni rajin pi beli lauk n masak.. tp inilah rutin aku sejak duk labuan. klu dulu duk melaka sebulan sekali pun susah aku nk masak.. sungguh malas.. yerlah korang bayanglah kat melaka dari masak baik beli dgn harga lauk nyer murah.. dari aku beli lauk kat pasar... n lauk nyer pun sedap kener ngan tekak aku n my hubby... (sungguh banyak alasan klu dah malas)

tp sejak duk labuan... hu..hu.. aku jd chef.. oh no... korang nk tau kenaper?? sbb lauk kat sini tak pedas... sian hubby aku yg sememangnyer kuat makan pedas.. N9 lah katakan.. pastu lauk sini klu dah masak harga boleh tahan lahh.. so terpaksalahh aku bukak balik kitab2 masakan aku yg dah berabuk 3 inci...
ok back to tajuk asal.. beli lauk.. aku selalu beli lauk hari sabtu.. kadang2 aku gi ngan pn.Yana.. kdg2 ngan hubby aku.. macam hari ni aku gi ngan hubby aku... pastu ahad aku akan ke kem.. TUDM membedai tuk beli ayam.. actually ader jer jual ayam kt pasar cume kat TUDM tu fresh lahh br sembelih.. n dia jual pagi ahad sahaja...

pagi td aku gi beli lauk lambat skit 7.45 pg.. mesti korang heran kan selalu aku gi pukul beraper?? selalu ngan pn.Yana aku gi 6.45 pg.. korang jgn terperanjat sbb 6.45 pg dah cerah macam kul 8.. pagi td aku gi kul 7.45 dia nyer panas dah macam kul 9.30.. hari ni seperti biasa aku gi beli kat kapal.. kapal ni tempat nelayan2 turun ikan n aku beli terus ngan org yg first... so harga mmg murah.. tempat ni pun pn. Yana yg tunjuk kat aku... ikan2 ni klu dah sampai pasar harga dia jd 2 kali ganda ... padahal pasar depan tu jer... tu yg aku gigih gak beli kat kapal.. tp kener gi awal lah klu gi dah kul 9 alamat aku pg jumper kapal jerlah ikan dah habisss
ni brg2 yg aku beli td..


Piring.. (yg macam kepah tu) + ikan tenggiri 1 ekor + ikan kerapu 3 ekor + udang n ketam
TOTAL = RM32..
ketam aku amik kecik2 jer.. ader yg besar2 tp sbb aku br first time nk masak ketam sayang plak nk beli yg besar... so lps ni klu ok leh aku beli yg besar tu..sotong aku x amik sbb stok ader lg..

anak dara aku yg xcited tgk ikan besar... padahal yg aku amik ni plg kecik.. so korang imagine lah sendiri besar mana yg plg besar...
lps gi beli lauk aku gi pasar jap carik sayur n terus gi sarapan. selalu klu pg ngan budak2 ni aku akan makan kat Seri malindo.. sbb kat sini tempat dia selesa tuk bawak budak2 n aku suka nasi lemak dia..

nilah nasi lemak yg aku suka.. makan ngan rendang ayam... yumm..yummm


my hubby.. bihun n rendang daging


Rifqie makan nasi goreng cina.. sure pekerja kat malindo ni tensen sbb rifqie menyepah kat bawah meja...

amni share nasik goreng.. ngan rifqie

gambar2 ini di ambil ketika anak2 aku belum tunjuk belang.. so korang jgn terpedaya ngan lakonan diorg yang nampak begitu sopan.. dah makan terus balik.. balik umah ader task menunggu.. siang lauk2.. thanks to my hubby yg tolong siang ikan tenggiri ngan kerapu.. aku bab ikan besar2 mmg fail...
ok nilah hasil tuk hari ni.. stok lauk seminggu klu aku rajin masak dan mungkin lajak ke 2 minggu klu aku maleh masak.. he..he....
oklah panjang tul entry aku.. nnt sambung lg adios...

2 Response to jum beli lauk...

Sunday, 07 February, 2010

wahh..da berubah da kawan aku sorang ni...byk tu beli lauk...meh la pos skit kat aku....pasni jgn lupe letak lak gambar masakan ko...ko kn chef yanti skang..hahahaha...murah tu kat sane ikan2...jeles la...

Thursday, 11 February, 2010

dah bertambah rajin ko ye..baguslah camtu..aku je ni malas nk masak..bukan pe travel jauh( alasan semata-mata)kalau dah malas tu malas gakla kan..

Post a Comment