Monday, February 8, 2010

my cup cake..

1
salam...

ha.. mgu lps ntah angin rajin mana bertiup "ter singgah" plak kat umah aku.. so dah dapat aura rajin skit.. aku pun "ter rajin" lah buat cup cake. aku rase masuk kali ni nie.. 2 kali kot aku penah buat cup cakes macam nie. selalu aku suka buat muffin n cake biasa. kali ni buat choclate cup cake.. resepi??? ala amik dari internet jer... lebih kurang macam kek coklat biasa jer.

kali ni nk try skit skill "keras tangan aku" buat deco kt cup cake. Toping dia aku guna krimwell + marjerin + icing sugar.. pukul je sampai lembut.. sukatan takde aku main agak2 jer rase manis... ok

cupcake yg masih bertapa dalam oven..

umah kat labuan ni kecik.. so oven aku takde tempat khas.. lps pakai simpan atas almari.. tu yg mood aku nk baking pun tiong..tiong skit.. sbb leceh... (alasan semata-mata.. hu...hu... sebenornya aku mmg maleh)

cucuk ngan garfu.. nk tgk dah masak ke tak..

actually aku x suka guna garfu sbb nanti merekah besar elok guna lidi pencungkil gigi.. tp sbb nk letak toping takpelah merekah nanti aku make up ngan topping..

gambar belum letak toping aku luper nk snap.. nilah hasilnyer... tgklah comotnyer... ni klu jual ni mau customer pulang balik sbb tak lawa.

Guna resepi ni dapat lah dalam 45 biji.. so dapatlah bg jiran2 merasa

nyum..nyum.. my tester... dia ni bg aper pun ok.. tgklah gaya dia makan... macam maner dik sedap tak??? dappppppppp.... itulah jawapan rifqie...

oklah nanti korang tgulah kot2 ader angin rajin.. dari mana2 singgah umah aku nie so lehlah aku tempek entry masak2 lagi... hu..hu..

ok adiosss...

1 Response to my cup cake..

Monday, 08 February, 2010

salam yanti...wah...sudah semakin rajin sejak dok di perantauan ni yer...
lepas ni mesti mcm2 air tgn kuar la yer...cayalah!

Post a Comment