Wednesday, February 10, 2010

muffin steam 2 versi

2

hai...haii..hai....

lama gak lah aku x update blog aku nie.. bukan aper masa terhad... TERHAD.. means.. aku lebih sayangkan my TIDUR dari blog nie.. korang paham tak maksud aku.. maksudnyerr even aku ader masa lapang... tp seruan katil n tilam aku lg kuat so x dapatlah aku memenuhi tuntutan utk ber"blog".. adoiii very the detail.. penerangan aku.. gaya dah macam bg reason x siap kejer sekolah kat cikgu plak..
oklah berbalik ke tajuk asal aku.. hari isnin hari tu.. aku merajinkan diri aku tuk cuber resepi ni... choc. steam muffin aka.. kuih apam.. ikut kata hubby aku.. ceh taklehlah aku nk letak nama grand skit kat kuih aku.. motip aku buat kuih ni.. sajer2lah nk bg cikgu2 taska amni n rifqie...

kuih ni aku buat special.. hu..hu.. didatangkan dalam dua versi..

pertama.. versi mamai..





klu korang tgk sure takde aper2 .. tp versi ni rase dia..takde beza ngan kuih cekodok perasa coklat.. sbb aper???
aku luper letak minyak masak/butter/marjerin... adoiii macam manerlah aku leh luper.. tulah kunun2 dah terer masak.. aku ngan confident masak gaya2 pengacara SUGAR dalam AFC kat astro.. main letak2 jer tak sediakan dulu.. sekali aku luper letak.. satu bahan.. minyak/butter.
biler dah masak aku x perasan lg.. aku makan.. aku dah rase macam x sedap.. keras plak.. tgk2 dapat skit... so aku nk buat bancuhan ke2.. baca blk resepi br aku ingat yg aku x letak minyak/butter.. adoiiiiiiiiiiiii patutlahhh dah ghuper batu kerasnyer.. adoiii yanti oiiii tulah belagak sangat..
pastu terus aku bancuh adunan ke2.. ha.. barulah jd.. rase pun ok.. n dapat banyak jugaklahhh.. cumer ghuper nyer aku xkenan sbb aku guna choc. van houten.. x pekat sangat..selalu aku guna tudor gold, pastu acuan tuk kuih lompang yg comel2 takde terpaksalah aku buat guna acuan kuih apam biasa, tp aku letak separuh jer.. citer pasal acuan kuih lompang.. jenuh aku mencarik kat sini tak jumper... adoiiii harap2 hujung mgu ni aku dapatlah jumper.. br comei...

ok ni aku nk tunjuk yg jadi




tengoklah besar gedabak acuan dia.. aku letaklah separuh.. oklah.... dari takde lansung..




dah dikukus.. tgklah sbb acuan nyer besar.. makan ruang.. so dpt buat skit2 lah.. dahlah pengukus aku satu tingkat jer.. jenuh gak nk habiskan adunan...
dah siap2 masuk bekas.. dapatlah dua bekas.. satu taska amni.. satu taska rifqie.. ingatkan nk buat bg kawan2 tadika amni... tp kener tgu acuan yg ok sbb klu guna acuan ni.. jenuhlahhh aku nk kukus... ok wpun ghuper nyer tak lawa tp rasenyerr nyumm...nyum... he..he.. terpaksa aku memuji diri sendiri... tp yg bestnyerrr hubby aku leh cakap rase dua2 versi sama.. adoiii.. takleh jd juri tul hubby aku nie.. anyway.. thanks a lot for him.. sbb dialah yg jd tester masakan aku selama ni.. wpun tak sedap.. thanks sayang...
oklah dah nk kul 10 aku x solat lg.. mata aku dah ngantuk... ni klu aku tertido.. karang ni mau aku bangun solat kul 2 pagi.. klu bangun solat sunat takpe gak.. ni solat isyak... oklah aku nk solat n tido... x larat dah aku nk bukak mata... nasiblah korang nk kata aper.. br kul 10 dah ngantuk.. tp mmg aku dah dari azali macam nie.. takleh kurang tido.. oklah adiosssssss zzzzzzzzzzzzzzzz

2 Response to muffin steam 2 versi

Thursday, 11 February, 2010

oit makcik yant...masak je la keje ko kn...best betul..sok balik semenanjung..jgn lupe wat kek khas utk aku...ingat tu...kuikuikui...

Monday, 15 February, 2010

ty... ko tak nak pos kat ganu ke? hehhee

Post a Comment