Wednesday, June 23, 2010

AMNI RIZQIN

0

amni dengan uniform wisdom dia...




Amni Rizqin binti Mohd Zaki... budak yang mmg banyak permintaan.. meh sini aku nk citerkan sejarah dia nie...

sejak umur 2 tahun aku dah hantar dia duk taska.. tp korang caya tak sampai skang dia nangis gi sekolah... klu tanya kenaper??? alasan kakak suka nangis.. masa umur dua tahun sepatutnyer dia duk kelas main2 @ playschool tp cikgu dia cakap.. dia nangis.. nk belajar so lompat kelas 3 tahun.. pastu klu time cuti sekolah taska takde belajar so dia akan dimasukkan kat kelas main2 lagi sekali dia melalak.. so terpaksalah aku bayar tuk dia joins school holiday activity.. mmg pelik dia nie... klu tanya kat cikgu dia.. sampai skang cikgu akan cakap benda yg sama.. " dia ni suka belajar.. tp dia ader mood so cikgu kener ikut mood dia n tackle dia.. " banyak cantik muka dia..

pastu tu umur 3 tahun dia masuk kelas 3 tahun dah busan sbb kawan2 dah pindah kelas..tp cikgu tak bg lah dia lompat lagi...

pindah labuan plak.. mula aku hantar tadika ayu gemilang.. tadika ni more islamic.. mmg bagus tp dia mula busan.. sbb hari2 tanya belajar aper?? ABC.. ruper2nya benda2 tu semua dia dah belajar masa kat tadika lama dia... pastu mood nk belajar mmg takde... balik umah cuber2 suh belajar pun dia tak nak.. pelik gak.. tp ingat lagi masa nk pindah sini cikgu dia dah siap2 pesan klu boleh letakkan dia kat tadika yg betul2 belajar jgn bg tadika yg main.. ish manalah aku nk carik?? smart reader ader tp.. tak sanggup pulak aku nk bayar monthly dia.. 270 sampai kul 11 pastu karang duk taska transit 180... ish..

mungkin rezeki amni nk dapat sekolah yg ok.. masa jalan2 ujana aku dapat satu no. phone... dia tulis tuisyen tuk budak2 aku pun call pastu dia cakap, dia ader gak tadika montesori.. kat jalan jumidar buyong.. adoii dekat jer ngan tadika amni... teruslah aku gi survey..

mmg aku suka tadika ni.. principal dia pun ok.. mula2 pk nk letak amni tuisyen jer.. tp bolehker??? karang nk tgu dia diam pun dah 1 jam.. tuisyen 2 jam.. last2 bincang2 ngan my hubby teruslah tukar kan amni kat wisdom.. monthly ok lagilah.. cumer entrance fee dia boleh tahanlahhh.. takpelahhh asalkan anak aku happy... aku cuberlah bg yg terbaik...

duk kat wisdom mmg nampak perubahan dia.. 2 bulan sekolah dia dah kener attend exam.. n yg aku suka dia boleh catch up sama ngan memba2 dia yg masuk bulan 1.. n paling aku ngan hubby heran.. bahasa cina dia dapat A+ BM dapat A.. alhamdulillah skang ni dia dah makin suka mengeja.. tp dua suku kata lah macam BO LA.. BU.. Ka... so skang aku suh jer eja.. bunyi depan n dia dapat eja.. banyak gak lah perkataan yg dia boleh eja... tp tulah satu jer perangai dia yg takleh hilang menangis gi sekolah... n satu lagi amni ni dia tak suka joins sport.. he..he.. sebijik perangai aku.. tp dia nyer alasan " tak suka panas nnt hitam" adoii poyo kan??

pastu skang ptg dia dah duk taska transit dia balik.. bulan lepas dia tak nak sbb nk duk wisdom sampai petang.. mmg ok dia duk wisdom sampai ptg cumer masalah bg aku cuti sekolah dia pun cuti so aku nk letak mana anak aku.. lainlah ader bibik kat umah.. so keputusannyer duduklah taska balik.. taska ni sebenarnyer ok.. aku pun suka.. mandi 2 kali.. padahal amni dtg tgh hari.. makan pun 2 kali.. klu amik amni cantik jer cikgu dia ikatkan rambut dia... tp cume skang tgh hari aku kenerlah kuar amik dia kat tadika hantar kat taska sbb dia tak nk naik inova nenek.. nenek ni owner taska dulu dia yg jemput amni.. ish.. banyak tul permintaan anak aku nie... so ikutkan jerlahhhhh...

oklah panjang lebar tul aku nk citer pasal amni.. tujuan bukanlah nk menunjuk anak aku pandai ke ape.. sbb budak2 takleh nk jangka kadang masa kecik malas dah besar rajin.. cumer suka2lah aku nk citer pasal anak aku kat sini..

mmg kadang aku n hubby hilang sabar ngan amni ni.. tp biler tgk perkembangan dia.. aku pk +ve lahh mkin kekurangan dia tulah kuat nangis.. susah nk bergaul.. tp kelebihan dia lain plak... so lastly amni.. mama n ayah doakan kakak jd anak yg terbaik n kakak yg terbaik.. we luv u...

No Response to "AMNI RIZQIN"

Post a Comment