Saturday, June 19, 2010

multipurpose room..

0
hari ni misi aku dari pg nk kemas kan bilik ni.. multipurpose room.. korang nak tau naper aku panggil macam tu.. sbb bilik ni banyak functions.. bilik mainan anak2 aku, bilik solat, bilik surf internet, bilik amni layan DVD, bilik layan PS2, bilik stor dll... banyakkan fungsi dia...

mula2 pindah umah nie aku pening jap.. yerlahh dulu duk melaka umah besar.. (bukan umah aku pun kuarters jer) umah dulu ader 3 bilik n ader satu stor.. korang paham2lah dah nama stor segala2 benda aku sumbat dalam tu... biler pindah sini umah ader 2 bilik jer.. satu bilik tido, satu lg bilik nie... multipurpose room nie... dah tu takkan nk sepah2 macam stor plak kan?? tetiba ader kawan2 ker sedara ke nk tumpang tido.. ke tak segan bilik macam stor.. so aku kenerlah pk macam maner nk sorokkan brg2 aku yg rase kureng guna nie... ni pun sebenarnyer sebelum aku sampai sini dah banyak yg aku bg org n hantar balik kg.. klu aku bawak semua2 dtg labuan mau aku buat garaj sales depan umah nie... nk bagi cukup ruang umah aku nie..



keadaan selepas kemas... taklah kemas sangat pun... tp klu tgk sebelum lagi parah..


nilah brg2 yg selalu buat aku pening kepala nk susun.. mainan budak2 nie..


sudut yg terpaksa dikongsi oleh amni ngan mama dia... amni tgk dvd aku layan fb.. padahal boleh jer angkut gi luar... sbb wireless..

almari budak2 nie.. beg2 tu bukan nk gi mana2 pun tp stanby nk simpan atas almari..


part yg paling2 aku tak suka... atas almari jd tempat simpan brg2 yg amat2 minima penggunaannyer.. lg satu tempat nyer bawah katil..


budak yg dah get ready nk sepahkan balik bilik nie...


tempat simpan brg nk menggosok.. n buku2 amni..

actually aku dah simpan hasrat nk beli satu rak nk letak semua2 ni.. bg nampak kemas.. tp nk buat camner budgetnyerr asyik ke lain jer.. 2-3 bulan ader jer benda nk kener settlekan.. nk buat camner tgu lah yer... bestnyer klu ikea sponsor brg2 umah aku nie... hu..hu... tp alhamdulillah w'pun umah nie kecik syukurlah ader gak umah tuk aku n family.. nk duk umah sendiri kat alor gajah nu.. kener lah tgu aku pencen... sbb skang ni mmg tipis jer harapan dapat pindah balik.. bg sewa jerlah kat budak2 tu..
oklah tgulah nnt biler aku dah make over bilik ni cantik2 aku publish kat sini lagi.. oklah bye.. adiossss




No Response to "multipurpose room.."

Post a Comment